CONÈIXER EL MINDFULNESS

La paraula Mindfulness significa “atenció plena” o “consciència plena” i fa referència a la funció mental de centrar la nostra atenció sobre un “objecte” durant un període il·limitat de temps.

Segons Kabat-Zinn, el Mindfulness suposa l’essència mateixa de la meditació budista. La pràctica és accessible a tothom i, de forma general, serveix per alleujar el patiment innecessari del nostre dia a dia i, en conseqüència, millorar la nostra gestió emocional davant l’ansietat, la ràbia, la depressió… i totes aquelles emocions que sentim com a desagradables.

Científicament, consisteix en una funció de la nostra ment que ens permet mantenir el focus de la nostra atenció en una experiència immediata del present. És estar present, és viure en l’AQUÍ I ARA. La pràctica del Mindfulness ens permet ser conscients del moment present i ser capaços de conèixer com estem vivint les experiències del present, emocionalment parlant.

Si fem un recull de les característiques que defineixen el Mindfulness segons els autors[1] més reconeguts trobarem:

  • ACCEPTACIÓ
  • BONDAT
  • SENSE JUDICI
  • SENSE ACCIÓ
  • PACIÈNCIA
  • CONFIANÇA
  • VISIÓ/ OBERTURA DE MENT
  • DEIXAR ANAR
  • SUAVITAT
  • EMPATIA
  • GRATITUD
  • COMPASSIÓ
  • SIMPLICITAT

Quins beneficis aporta la pràctica del Mindfulness?

Cada vegada més, la comunitat científica posa en relleu els guanys que tota persona pot aconseguir amb la pràctica d’aquesta tècnica: beneficis biofísics, psicològics, de relació amb els altres… Alguns d’ells són aquests:

  • Mantenir la pau interior davant els canvis.
  • Reconèixer què és el realment important per a mi.
  • Prevenir l’envelliment del cervell.
  • Millorar la capacitat d’afrontar l’estrès, l’ansietat i la depressió.
  • Afavorir el sistema immunològic.
  • Augmentar la capacitat de mantenir l’atenció.
  • Ajuda a alleujar dolors crònics.
  • Augmentar la nostra empatia i capacitat de relació amb els altres.
  • Permet millorar el coneixement d’un mateix.

De mica en mica, es va popularitzant aquesta tècnica, en persones de totes les edats. En algunes escoles, es van introduint petites meditacions per ensenyar als petits una eina que els pot aportar grans beneficis al llarg de la vida…

I tu ? T’ animes a practicar-la?

Montse Andreu Magarolas

[1] Font: Mindfulness: guia para educadores. Alazne González.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s